5 prednosti digitalne tvornice i uspješni primjeri

Suočen s globalnom pandemijom, poremećenim lancima opskrbe i ekstremnim fluktuacijama potražnje, proizvodni svijet je pod pritiskom da bude agilniji i prilagodljiviji. Tvrtke koje se ne mogu brzo okrenuti izgubit će. Digitalna transformacija daje tvrtkama alate za prikupljanje podataka u cijelom poduzeću koji mogu zaustaviti proizvodne operacije i stvoriti prilike za rast.


U nedavnom istraživanju 200 industrijskih njemačkih tvrtki, otkriveno je da, iako 91% njih ulaže u digitalne tvornice, samo 6% ih je postiglo punu povezanost. Iako je svaki napredak u digitalnoj transformaciji od pomoći, postoje određene prednosti koje proizlaze iz povezivanja podataka digitalne tvornice.



1. Brže vrijeme za izlazak na tržište


U proizvodnji su tvrtke često usredotočene na životni ciklus proizvoda - ali postoji i životni ciklus tvornice. Kako bi se povećala produktivnost, okruženje u kojem se odvija proizvodnja mora biti optimizirano. I to je cijela svrha digitalizacije. Zahvaljujući automatizaciji i povezanom ekosustavu, informacije se kreću brže u digitalnoj tvornici nego u tradicionalnoj proizvodnji.


Proizvođači mogu iskoristiti uvide za brži proces dizajna i inženjeringa, ponavljati rješenja i donositi brze odluke. Svjetski ekonomski forum otkrio je da digitalno najnaprednije proizvodne tvrtke (konzorcij koji naziva Global Lighthouse Network) povećavaju brzinu izlaska na tržište za čak 89%.



2. Fleksibilna proizvodnja za veću agilnost


Kao što je pandemija COVID-19 dokazala, stabilnost nikada nije zajamčena. Lanci opskrbe su pukli i još se nisu u potpunosti oporavili. Ali s digitalnom tvornicom, tvrtke su agilnije, sposobne reagirati na sve što se događa u gospodarstvu i svijetu.

Digitalne tvornice omogućuju fleksibilnu proizvodnju.


S pametnim strojevima tvrtke su snalažljivije i mogu brzo pronaći alternativna rješenja za promjenu smjera, modifikacije ili prilagodbu novim scenarijima. Ako proizvođači ne mogu dobiti dio zbog problema s opskrbnim lancem, mogu ga napraviti u kući ili se povezati s drugim proizvođačem. S ovim fleksibilnim modelom tvrtke mogu stvoriti rješenja koja dovode do novih tokova prihoda, više inovacija i ograničenih poremećaja.


3. Prilagodba za promjenjive zahtjeve


Ranije ove godine, proizvodnja je doživjela porast potražnje, dosegnuvši 37-godišnji maksimum aktivnosti. Zapravo, proizvodnja je na putu da nadmaši razine proizvodnje prije pandemije. Ali nije samo potražnja ta koja se razvija; mijenja se i ono što potrošači žele. Masovna prilagodba brzo postaje neophodna mogućnost za proizvođače. Potrošači će platiti više za proizvode na koje mogu staviti svoj osobni pečat.


Koristeći uvid u podatke iz digitalne tvornice, proizvođači mogu zadovoljiti potražnju potrošača za prilagođenim proizvodima.
Koristeći uvid u podatke iz digitalne tvornice, proizvođači mogu zadovoljiti potražnju potrošača za prilagođenim proizvodima.

Uz digitalnu tvornicu, proizvođači mogu zadovoljiti rastuću potražnju za prilagođenim proizvodima korištenjem malih serija ili dodavanjem značajki postojećoj ponudi. Jedan kupac može naručiti 1 milijun standardnih olovaka, dok drugi može htjeti 1000 olovaka izrađenih od titana. Treći kupac možda želi 10.000 zelenih olovaka. Uz digitalnu tvornicu, proizvođači mogu jednostavno prilagoditi svaku narudžbu donošenjem različitih izbora dizajna i proizvodnje. Mogućnost udovoljavanja potrebama kupaca daje vašoj tvrtki konkurentsku prednost.



4. Postizanje održivosti i poslovnih ciljeva


Proizvodnja bi mogla stvoriti robu koju potrošači žele i trebaju, ali za stvaranje tih proizvoda postoje troškovi okoliša. Proizvodnja stvara 20% globalnih emisija i odgovorna je za 54% svjetske potrošnje energije.


Uz operaciju vođenu podacima, tvrtke imaju uvide koji im mogu pomoći da rade prema ciljevima održivosti definiranim industrijskim standardima, od strane državne ili savezne vlade ili od strane samog proizvođača. Neke tvrtke čak dodaju ulogu održivosti u svojem procesu praćenju metrika, predvode zelene politike i osiguravaju da tvrtka ostane u skladu. Digitalna tvornica omogućuje održivije poslovanje kroz tehnologiju:

  • Digitalni blizanci generiraju djelotvorne uvide u stvarnom vremenu kako bi vlasnici mogli donijeti održivije odluke.

  • Generativni dizajn omogućuje inženjerima da pronađu ekološki prihvatljive opcije (poput sirovina) u dizajnu i izgradnji svoje digitalne tvornice i okolne infrastrukture.

  • Automatizirani sustavi i AI prate podatke o upotrebi energije (poput topline) na temelju ljudskog ponašanja unutar prostora.



5. Povećajte operativnu učinkovitost


Sedam uobičajenih područja otpada koji se često povezuju s proizvodnjom:

  • Prijevoz

  • Inventar/zalihe

  • Nepotrebna kretanja

  • Čekanje/zastoji

  • Prekomjerna proizvodnja

  • Prekomjerna obrada

  • Nedostaci/škart

Digitalne tvornice podržavaju lean operacije eliminacijom suvišnih ponašanja, konsolidacijom radnih tijekova i automatizacijom procesa. Sve to doprinosi nižim troškovima i povećava vrijeme koje zaposlenici mogu potrošiti na rad s dodanom vrijednošću.


Konačna vizija digitalne tvornice ima sve i svakoga integrirano – radni prostor, zgradu, infrastrukturu, dobavljače, dobavljače i sudionike – stvarajući povezani protok podataka. To Vam omogućuje automatizaciju, predviđanje i stvaranje određene inteligencije koja maksimizira učinkovitost tijekom cijele operacije.


Uz digitalnu tvornicu, vlasnici mogu simulirati alternative kako bi pronašli učinkovitije načine za postizanje ciljeva, kao što je to učinio Porsche kada je zamijenio tradicionalnu pokretnu traku autonomnim vozilom sa slobodnim hodom koje prilagođava proizvodnju, eliminirajući nepotrebne korake odlaskom samo na stanice koje su mu potrebne za svaki auto.



Primjeri digitalne tvornice


Temeljni princip Toyotinog proizvodnog sustava (TPS) je stalno poboljšanje rada zbog dodavanja vrijednosti, uklanjanja otpada i poboljšanja produktivnosti i učinkovitosti. Bio je to koncept koji je Toyota stvorila početkom 20. stoljeća koji traje do danas. Tvrtka primjenjuje TPS na svoje tvornice poboljšavajući skupove vještina radnika i koristeći tehnologiju. Digitalne tvornice djeluju na istoj filozofskoj osnovi. Ovdje su dvije tvrtke koje shvaćaju prednosti povezanih podataka i digitalne tvornice.


Brioche Pasquier


Brioche Pasquier pratio je zavidnu putanju od male obiteljske pekare do međunarodnog proizvođača francuskih delicija, poput njegovih prepoznatljivih brioche rolica. Kako bi osigurao dosljednost svojih proizvoda dok je tvrtka povećavala i decentralizirala proizvodnju, Brioche Pasquier je digitalizirao svoje tvornice kako bi koordinirao operacije na 18 međunarodnih proizvodnih mjesta u poslovanju.


Povezani putem oblaka, europski objekti mogu informirati o dizajnu novih tvornica. Informacije sa svake lokacije integrirane su u 3D digitalne prikaze uz Autodesk Navisworks i dijele se u cijeloj tvrtki kako bi drugi inženjeri mogli koristiti ove digitalne modele kao referencu. Ovaj pristup digitalne tvornice osigurava dosljednost i povezuje sve, od fizičke proizvodnje do poslovne strane tvrtke.



Porsche


Porsche ima dugu povijest inovacija. Tvrtka je predstavila svoj prvi komercijalno dostupan sportski automobil visokih performansi, 356, 8. lipnja 1948. Tvrtka je prešla dug put otkako su ta prva 52 automobila ručno napravljena u austrijskoj garaži. Premotajte naprijed do današnjih dana. U jednoj od najnovijih Porscheovih tvornica, transportni sustav bez vozača (nazvan Flex-Line) je modernizirana montažna linija u kojoj autonomna vozila pomiču automobile od stanice do stanice, omogućujući prilagodbu svakoj narudžbi.


Tvrtka je stvorila integrirani model planiranja kako bi digitalno prikazala svaki detalj tvornice neutralne ugljike, a zatim je ponovila dizajn kako bi zadovoljila željene specifikacije, kao što su nosivost poda (615 funti po kvadratnom metru). Dobavljači bi također mogli pristupiti modelu kako bi konfigurirali svoju opremu za Porscheov prostor, osiguravajući proizvodne linije bez sudara. Danas je tvornica u Stuttgartu, Njemačka, u punom zamahu, a virtualni model vodi operativno poboljšanje. Rezultat? Digitalna tvornica koja je zelenija, pametnija i vitkija – ono što tvrtka naziva Porsche Production 4.0.


Pogled unutar Porscheove nove tvornice u Stuttgartu, Njemačka, gdje transportni sustav bez vozača djeluje kao modernizirana montažna linija. Copyright Porsche AG.
Pogled unutar Porscheove nove tvornice u Stuttgartu, Njemačka, gdje transportni sustav bez vozača djeluje kao modernizirana montažna linija. Copyright Porsche AG.

Zaključak


Digitalna transformacija daje tvrtkama alate za prikupljanje podataka u cijelom poduzeću koji mogu zaustaviti proizvodne operacije i stvoriti prilike za rast. Ovih 5 prednosti značajno mogu poboljšati Vašu trenutačnu poziciju na tržištu. U Hrvatskoj već postoji nekoliko Pametnih tvornica koje se nalaze u Culmeninom projektu "100 Pametnih tvornica". Mi smo jedni od partnera u ovome projektu zaduženi za nove tehnologije.


Ako Vas zanima više informacija o digitalnoj transformaciji i kako se ona može primijeniti na Vašu tvrtku, napravite prvi korak i javite nam se na mail: info@c-a-d.hr kako bismo mogli dogovoriti sastanak. Čekamo Vas!


Ako Vam se sviđa ovaj post, podijelite ga drugima!


39 views0 comments
CAD.SHOP-ICON.png