Za proizvođače, stvaranje digitalne tvornice ima smisla: veća brzina izlaska na tržište, agilniji procesi, povećana prilagodba - i još mnogo toga.
Industrija 4.0 podigla je proizvodnju na sljedeću razinu, predajući procese tehnologiji, pametnim strojevima i umjetnoj inteligenciji (AI). Te se transformacije često događaju izolirano, stvarajući zatvorena okruženja koja propuštaju veću svrhu digitalizacije. Ali kada tvrtka poveže podatke među ljudima, programima i procesima, zbroj stvara digitalnu tvornicu.
Digitalna tvornica predstavlja mnogo više od fizičkog procesa izrade stvari. Cilj digitalne tvornice je optimizirati proizvodne procese i okruženje u kojem se oni nalaze.
Unatoč ubrzanju digitalne transformacije, Svjetski gospodarski forum otkrio je da je 62% proizvodnih tvrtki digitaliziralo samo jednu liniju proizvoda, što znači da su dobili djelić podataka koji su mogući s Industrijom 4.0.
Kako bi napravile prve korake prema digitalnoj tvornici, tvrtke bi trebale:
Prihvatite digitalnu kulturu i vodite s načinom razmišljanja usredotočenog na podatke
Ubrzati digitalnu transformaciju u cijeloj organizaciji
Investirajte u platforme temeljene na oblaku kako biste stvorili uobičajena podatkovna okruženja
Prekvalifikacija radnika za tvornice budućnosti
Pokrenuta podatkovnom vezom, digitalna tvornica omogućuje međufunkcionalnu koordinaciju, stvara veću agilnost za prilagodbu svijetu koji se mijenja i daje tvrtkama konkurentsku prednost. To je vrhunac digitalne transformacije za proizvodnu industriju.
Što je digitalna tvornica?
Digitalna tvornica je zajednički virtualni model ključnih tvorničkih karakteristika – kao što su geometrija, ponašanje i performanse – koji prikazuje konvergenciju svih digitalnih mreža u objektu i njegov rad. Ovaj digitalni prikaz prikuplja podatke iz strukture, sustava, imovine i procesa. To daje vlasniku uvid u to kako projektirati, izgraditi i upravljati objektom; kako ga rekonfigurirati; i kako maksimizirati učinkovitost i produktivnost svake imovine. Ovaj ekosustav bez silosa omogućuje suradnju u stvarnom vremenu, pametnije donošenje odluka i bolje rezultate.
Neke karakteristike digitalne tvornice uključuju:
Povezani ekosustav unutarnjih i vanjskih sudionika, kao što su dobavljači, dobavljači i izvođači
Digitalni blizanci
Tvorničke izrade ili modifikacije potaknute slijedom izgradnje
Prediktivno održavanje
Digitalna tvornica primjenjuje ista načela koja se koriste za optimizaciju životnog ciklusa razvoja proizvoda – misaono vodstvo, sustave, teorije i metode – na životni ciklus same tvornice. Također omogućuje tvrtkama da simuliraju što-ako scenarije kako bi identificirali prilike za nadogradnju funkcija proizvodnog okruženja.
Uobičajeni ciljevi i razlozi za stvaranje digitalne tvornice uključuju:
Izrada boljih proizvoda
Privlačenje više kupaca
Poboljšanje operativne učinkovitosti i održivosti
Povećanje inovativnosti
Ubrzavanje vremena izlaska na tržište
Stjecanje praktičnih uvida
Digitalne tvornice intuitivni su ekosustavi koji se pokreću podacima i poboljšani ljudskom domišljatošću. Mogu se prilagoditi volatilnosti i otporni su na poremećaje.
Zaključak
Kao što je već navedeno ranije, cilj digitalne tvornice je optimizirati proizvodne procese i okruženje u kojem se oni nalaze pomoću podataka. S tim dobivenim podacima možete ostvariti ključne benefite nad svojom konkurencijom i povećati svoj udio na tržištu.
Ako Vam se sviđa ovaj post, podijelite ga drugima!